גרפותרפיה

גרפותרפיה

כולם יודעים מה זה גרפולוגיה, אך כאשר אני אומרת שאני עוסקת בגרפו-תרפיה, שואלים אותי:" גרפו- מה?

גרפו-תרפיה זו הרחבה והמשך של תחום הגרפולוגיה.

בעבר, הייתי עושה אבחון לכתב יד. מבקשת מכותב לכתוב בכתב יד, על דף חלק, כתיבה עם עט כדורי, על מלוא הדף ובשפת אם. לאחר מכן, אני הייתי עובדת על כתב היד וכותבת חוות דעת המשקפת את המצב הנתון של כתב היד.
אך תמיד הרגשתי תחושת החמצה. הייתי נפרדת מהם לאחר ששיקפתי להם לפי כתב ידם מגוון רחב של מצבים ולא הייתה לי ההזדמנות לעבור איתם תהליך של שיפור והתקדמות. 

לדוגמה:  כתבי יד מסוימים היו מציגים כותבים המתוסכלים ממצב העומס בחיים שלהם ומחוסר התארגנות נכונה, כתבי יד אחרים הציגו כותבים בעלי קשיים ביצירת קשרים חברתיים, כתבים מסוימים הציגו מערכת יחסים מורכבת עם העבר, אשר משפיע על ההתנהלות בהווה ועוד.

בזכות הגרפו-תרפיה יש המשך והדרכה מדויקת לשינוי ושיפור לכל אותם המצבים כפי שעלו מכתבי היד.

אל מומחים מתחום הגרפו-תרפיה נחשפתי לאחר שחיפשתי ברשת האינטרנט בכל העולם. מצאתי שישנם מומחים לתחום באנגליה, ארה"ב וגם בהודו. בדיקה מעמיקה יותר הציגה לי שבהודו המודעות לתחום הגרפו-תרפיה גדול ביותר. שלחתי הודעות דואר אלקטרוני לכל אותם מומחים ברחבי העולם. 

זובין ולינה הרשים אותי יותר מכולם.

בדיוק באותה תקופה החלה מגפת הקורונה בארץ ונוצר מצב שהתבטלו לי הרבה מאוד הרצאות שהוזמנו מראש בתחום הגרפולוגיה, לאחר חשיבה משותפת עם היועץ העסקי, הוחלט להעשיר את הידע ולנצל את הזמן לטובת מפגשים, כמעט יומיומיים, מעל לשנה עם זובין, בכדי לרכוש מיומנות גבוהה יותר בתחום מרתק המשפיע על חייהם של אנשים.

למדתי ממנו את תחום הגרפו-תרפיה המתאים לכתיבה באנגלית ולאחר שאני לימדתי אותו את האותיות בעברית, תרגלנו ופיתחנו את פענוח האותיות בעברית. 

הרעיון המרכזי העומד בשיטתו של זובין היא חלוקה של האותיות ל18 חלקים. כאשר בצירופים השונים, יוצרים משמעות לאותיות השונות.

לדוגמה- קו הפונה שמאלה, קשור לעתידו של הכותב- רצונות, שאיפות עתידיות. קו הפונה ימינה, קשור לעברו של הכותב- ניסיון חיים, נוסטלגיה. חינוך. עיגולים ולולאות בכתב מסמלים השלמת תהליכים. 

ישנה אפשרות לשיפור כתב היד ע"מ להגיע ליעדים כפי שעלו מהאבחון הראשוני. הכותב מקבל תרגילים שעליו לבצע באופן יומיומי, מלווה בהסבר על המשמעות של התרגולת.

לדוגמה- כותב אשר כתב ידו מעיד על עומס- תכנון לקוי של הסדר יום, יתרגל ריווח בין המילים והפסקאות.

כותבת שכתב ידה מעיד על חששות וחוסר תעוזה, תתרגל כתיבה עד סוף השורה.

כל פעם, תתוסף הוראה חדשה ותרגול בנוסף לכתיבה הקודמת. 

ראו פה בלינק, סרטון משוב קצר של איריס קיהל, שעברה איתי את התהליך.

https://youtu.be/KyJNrudBUC8

כל אימון, בכל תחום שהוא, מצריך עבודה אינטנסיבית של כשלושה חודשים, מלוות במודעות גבוהה ומדויקת של היעדים והעשייה של המתאמן. כך גם בגרפו-תרפיה, אימון יומיומי, עם כתיבה מודעת, תביא את גופו של הכותב.
כן, כן, את גופו של הכותב, (דרך היד, חזרה למוח) לאותו שינוי רצוי. 

ניתן גם להנחות את הכותב לעשות פעולות שאינן קשורות לכתיבה באופן ישיר אך גם הן יביאו לאותו שינוי.

לדוגמה: כותב שכתב ידו מעיד על חוסר סדר והתארגנות באופן פיזי וגם רגשי- מהלך שורות לא אחיד, חוסר עקביות בגודל האותיות ובמרחק ביניהן, יקבל הנחיה להתארגנות אישית של הארנק/ תיק/ סביבת עבודה שלו בנוסף להוספת פעולות שגרתיות אך מתוזמנות וכן פעולות העוזרות להעלאת המוטבציה האישית והבטחון העצמי כמו שילוב ספורט בשעות קבועות ועוד.

ניתן להתחיל את התהליך גם לילדים אשר מבקשים לחזק את עצמם מבחינה חברתית, רגשית. כאלו שחסרה להם תעוזה או בטחון עצמי. אותם ילדים יזכו תוך כדי הכתיבה לעצב מחדש את התנהלותם ואישיותם אם יתמידו בתרגילים.

לסיכום: כאשר אנשים מחפשים לעשות שינוי אישי משמעותי בחייהם, לחסוך זמן יקר וכסף מתהליך הכירות ארוך עם מאמן או פסיכולוג כל שהוא, כדאי להם לפנות לתחום הגרפו-תרפיה. הכירות מיידית דרך כתב היד ותהליך אימון ממוקד ופרודוקטיבי יביאו לתוצאות יוצאות מן הכלל.